Tipul Somatic Mezomorf Explicat in Detaliu

0
14
tipurile-somatice

Mezomorfii pot practica fara probleme culturismul, ei fiind dotati din punct de vedere genetic cu ceea ce au nevoie pentru acest sport. Datorita naturii lor, ei sunt musculosi, dar si puternici, avand spatele larg, clavicule lungi si pieptul plin. Incheieturile acestora sunt subtiri, talia fiind si ea subtire. Ei pot practica si culturismul de performanta daca isi doresc acest lucru. Acest tip raspunde cel mai bine la antrenament, mezomorful antrenandu-se atat cu exercitii de baza, cat si cu exercitii de forma. Daca exista o varietate mai mare de antrenamente, mezomorful poate obtine rezultate mult mai bune.

In cazul acestui tip, este indicat antrenamentul de 3,4,5 saptamani cu o intensitate mare, urmat de cateva saptamani de o intensitate mai redusa. Numarul de repetari necesar pentru mezomorfi este de 8-12 pe fiecare grupa musculara. Numarul de seturi in cazul acestora este de 6 si poate ajunge pana la 25. Supraantrenamentul trebuie sa fie evitat, chiar daca mezomorfii sunt dotati genetic. Corpul trebuie sa se bucure de o varietate mare a exercitiilor, precum si a repetarilor, seturilor, pauzelor, dar si al greutatilor. Un alt lucru de facut la un antrenament este combinarea repetarilor lente cu cele rapide. Zilele grele si zilele usoare de antrenament trebuie alternate la mezomorfi.

Nu se pot exploata la maxim resursele naturale fara odihna propice, de aceea un mezomorf trebuie sa se odihneasca intre 7 si 9 ore. O grupa musculara care nu a fost complet recuperata, nu trebuie niciodata antrenata. O zi de pauza este chiar indicata atunci cand energia, motivatia, dar si puterea de a face un antrenament lipsesc. Antrenamentele cardio nu trebuie facute mai mult de trei ori pe saptamana, a cate 20-30 de minute. Urcatul pe scari, bicicleta stationara, precum si plimbatul sunt niste antrenamente pe care mezomorful le poate face. Daca mezomorful prefera sa alerge, atunci trebuie sa se limiteze la aproximativ 3 km. Mai multe despre alimentatie si antrenamentele unui mezomorf pe uncorpsanatos.ro

In ceea ce priveste nutritia, mezomorful trebuie sa mentina consumul de proteina la un gram pe 0,5 kg de greutatea corporala. Consumul de carbohidrati este in cazul lor la 60%, ei alimentandu-se in special cu cereale, fructe si legume. Consumul de grasimi trebuie limitat la 10%-20%, iar proteina se consuma din piept de pui, peste, albusuri de oua, precum si curcan. Mezomorful nu trebuie sa lucreze prea mult si prea repede pentru ca acest lucru poate duce la supraantrenament, dar si la accidentari. Este mult mai indicat pentru mezomorf sa isi asculte corpul si sa ramana rabdator pentru ca antrenamentul va da rezultate in timp.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here