Honda Transalp: o veritabila motocicleta pentru terenuri alpine

0
50

Drumuri alpine ofera, intotdeauna, peisaje de vis, care iti taie rasuflarea. Asadar, pe oriunde ai merge, Transfagarasan, Transalpina sau Valea Oltului, piesajele ce se astern in fata ta valoreaza de o suta de ori mai mult decat umilele drumuri care le traverseaza.

 

Transalpina

Transalpina este un drum national care taie longitudinal Muntii Parang, din Carpatii Meridionali. Denumit si DN67C, acesta este cunoscut drept cea mai inalta sosea din Romania. Transalpina are punctul de maxim in Pasul Urdele, la o altitudine de 2145 m. Drumul face legatura intre localitatile Novaci din judetul Gorj si Sebes, din judetul Alba.

Transalpina strabate patru judete, si anume: Gorj, Valcea, Sibiu, Alba, traversand Muntii Parang de la sud la nord, altitudinea cea mai mare avand-o pe o portiune de aproximativ 20 de km, in judetele Gorj si Valcea, unde se prezinta ca o „sosea de creasta”, trecand la mica departare de varfurile Dengheru (2.084 m), Papusa (2.136 m), Urdele (2.228 m), Iezer (2.157 m) si Muntinu (2.062 m).

In fiecare an in luna septembrie pe o portiune de serpentine a DN67C intre Novaci si Ranca se desfasoara Campionatul National de Viteza in Coasta, etapa Ranca.

 

Transfagarasan

Pe de alta parte, Transfagarasan este o zona foarte ofertanta din punct de vedere al activitatilor turistice. Un traseu de hiking, cum ar fi traseul prin canionul Valea lui Stan sau traseele alpine care ajung la Varful Negoiu, Varful Lespezi sau Varful Vanatoarea lui Buteanu iti ofera sansa sa te bucuri, din plin, de aerul proaspat de munte si de privelistea impresionanta. De asemenea, dupa cativa zeci de kilometri de aventura si adrenalina pe motocicleta, te poti rasfata, relaxat, cu o plimbare cu vaporasul pe Lacul Vidraru. Nu de alta, dar este imposibil sa nu gasesti un loc de parcare in conditiile in care motocicleta ta Honda nu ocupa un spatiu atat de mare.

Oficial, Transfagarasanul, cunoscut drept DN7C, incepe din dreptul localitatii Bascov din judetul Arges si se termina in dreptul localitatea Cartisoara din judetul Sibiu si cuprinde un segment de drum montan de 151 kilometri. Cel mai inalt punct al soselei se afla in tunelul Capra-Balea, situat la 2042 m altitudine.

Honda Transalp: puncta tari-puncte slabe

Honda Transalp este o motocicleta dual-sport care cuprinde mai multe versiuni, printre care XL400V, XL600V, XL650V si XL700V fabricata de catre constructorul nipon Honda incepand cu anul 1987. Honda Transalp este o motocicleta alpina puternica, care se remarca prin forta motorului si prin prezenta unui lichid de racire premium.

Honda Transalp este o motocicleta foarte competenta, nu incape indoiala. Am un amic care calareste un Transalp de prin anii ’90 cu peste 220.000 km la bord si motocicleta merge si acum ireprosabil. Aceasta e probabil prima caracteristica la care se gandesc cei mai multi cand vine vorba de enduro-tourerul de cilindree medie: face de toate si nu se strica nici daca riderul se straduieste s-o uzeze inainte de vreme.

Ultima incarnare a lui Transalp a aparut la sfarsitul lui 2007 si a marcat cateva schimbari destul de importante: in primul rand renuntarea la roata fata de 21’’, apoi adoptarea unui stil mai „cool”, mai interesant, cu un far mare si forme rotunjite. Intre timp, piata moto (cel putin cea din Europa) s-a orientat din ce in ce mai mult spre acest segment al motocicletelor enduro-touring, iar concurenta a devenit din ce in ce mai acerba.

In ceea ce priveste aspectul exterior, desi nu mai este deloc un model nou si nici nu a suferit modificari semnificative in ultimii sase ani, Transalp se tine bine, mai ales in anumite combinatii de culori care flateaza stilul rotunjit al motocicletei. Pozitia in sa este si ea, cum era de asteptat de la un enduro-tourer, comoda si primitoare pentru rideri de toate dimensiunile. Avand, ca orice Honda, o latura „user friendly” foarte pronuntata, Transalp are saua destul de joasa, fiind astfel poate cea mai indicata din acest segment pentru novicii absoluti si pentru riderii mai scunzi. In aceeasi idee sunt concepute si comenzile motocicletei, perfect calibrate: si Transalp reuseste acel minunat truc tipic Honda, facand orice rider sa se simta in largul sau de la primii metri printr-o combinatie de design inteligent, comenzi bine calibrate si suprafete placute la vedere si la atingere. Desi nu este produsa in Japonia, ci la fabrica Honda din Spania, motocicleta este finisata exemplar si calitatea fabricatiei impresioneaza placut.

La plecarea de pe loc, motorul V2 de 680 cmc intregeste imaginea placuta: merge rotund si are un cuplu foarte bun la turatii joase si medii. Nu uimeste prin forta, dar trage lin si curat pana la viteze de peste 110-120 km/h. Neajunsul intervine atunci cand vrei sa accelerezi in forta, folosind toata plaja de turatie: motorul se plafoneaza, iar cei 60 CP par insuficienti.

In concluzie, Honda Transalp este tot ceea ce iti trebuie atunci cand calatoresti pe terenuri alpine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here